Po naszej interwencji wydłużono "zielone" z Kruszwickiej

Pod koniec maja pisałem o problemach z włączeniem sie do ruchu  mieszkańców os. Piastów z ul. Kruszwickiej. Problem mają tez autobusy komunikacji miejskiej. Rzecznik prasowy ZDMK odesłał mnie wtedy do Miejskiego Inżyniera Ruchu. W piątek dotarła do mnie odpowiedź z której wynika że wprowadzono poprawkę do programu sygnalizacji świetlnej.


zdjęcie ilustracyjne: mapy Google'a.
 

Czytamy w niej, że "przedmiotowe skrzyżowanie było już przedmiotem analizy pod kątem poprawy warunków ruchu na wylocie ulicy Kruszwickiej. W dniu 17 maja 2023 r. – z uwagi na zgłoszenia mieszkańców - wprowadzono poprawkę do programu sygnalizacji świetlnej, która polegała na skróceniu czasu wyświetlania sygnału zielonego dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Kleeberga oraz wydłużenie tego sygnału dla pojazdów wyjeżdżających z ul. Kruszwickiej. Dzięki temu sygnał zielony na ul. Kleeberga kończy się kilka sekund wcześniej, co pozwala skręcić w lewo większej liczbie pojazdów wyjeżdżających z ul. Kruszwickiej. Obecnie, w zależności od pory dnia, czas trwania sygnału zielonego na ulicy Kruszwickiej waha się pomiędzy 11 a 34 sekundy".

Miejski Inżynier Ruchu tłumaczy też, że "nie jest możliwe kolejne wydłużenie tego sygnału bez skrócenia czasu nadawania sygnału zielonego na ul. Piasta Kołodzieja, a to, z uwagi na znaczne natężenie ruchu na tej ulicy, mogłoby znacznie pogorszyć jej przepustowość. Ponadto, program sygnalizacji świetlnej
ww. skrzyżowania jest skoordynowany z programem sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Piasta Kołodzieja z ul. Bitwy nad Bzurą w ramach systemu dynamicznego sterowania ruchem. System ten synchronizuje działanie sygnalizacji świetlnych na całej długości ul. Piasta Kołodzieja, dążąc do zapewnienia płynnego przejazdu tym ciągiem komunikacyjnym. Dlatego każda ingerencja zmniejszająca przepustowość na wskazanym w Pana piśmie skrzyżowaniu sprawi, że negatywne skutki zauważalne będą nie tylko w omawianym rejonie, ale również na całej długości ww. ulicy oraz na Rondzie Piastowskim".

Z pisma dowiedziałem się też że w ciągu ulicy Piasta Kołodzieja zastosowany jest taki algorytm pracy sygnalizacji świetlnej który zapewnia priorytet komunikacji zbiorowej - w tym konkretnie miejscu szynowej. "Opisana sytuacja jest nie do uniknięcia przy założeniu nadawania priorytetu, a sam fakt jego nadawania jest pochodną polityki transportowej Gminy Miejskiej Kraków, która kładzie nacisk na jak największe usprawnienie przejazdu pojazdom komunikacji zbiorowej, zwiększenie dostępności tego transportu oraz krótki czas przejazdu. Dopiero po zapewnieniu tych założeń realizowane są zadania mające na celu poprawienie płynności ruchu kołowego. Tam gdzie jest to możliwe, wprowadzane są modyfikacje mające na celu uprzywilejowanie również komunikacji autobusowej. Niemniej jednak, w sytuacji występowania jednocześnie linii autobusowych i tramwajowych, tak jak ma to miejsce na omawianym skrzyżowaniu, priorytet otrzymują pojazdy szynowe. Dlatego też, z uwagi na częstotliwość kursowania tramwajów oraz natężenie ruchu na ul. Piasta Kołodzieja, znaczna poprawa wyjazdu z ul. Kruszwickiej jest trudna do zrealizowania przy obecnej geometrii skrzyżowania. Jednak prace nad zmianami algorytmu w celu zmniejszenia strat czasu dla
wyjeżdżających z ul. Kruszwickiej będą nadal prowadzone."

O sprawie przeczytasz tutaj: https://bohaterowrzesniaipiastow.blogspot.com/2023/05/swiata-na-kruszwickiej-czytelnicy-pisza.html


Sebastian Kolemba


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła - proboszcz odpowiada

Czytelnicy piszą: zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła

Czytelnicy piszą: po 4 latach powstanie park kieszonkowy na os. Piastów obok LIDL-a