Stary wiadukt pozostanie nieprzejezdny dla aut. Na zawsze

Nie dawno pisaliśmy o zamkniętym mostku w Batowicach. Wtedy też publikowałem rysunek z projektu, wg. którego miano go wyremontować. Niestety 22 września został zamknięty. Internauci zaczęli publikować zdjęcia i filmy z korka, który zaczął się tam tworzyć. Nagrania opublikowałem również na fanpejdżu BWiP.


Kadr z filmu nagranego i opublikowanego przez jednego z kierowców.

Skierowałem więc zapytanie do ZDMK czy urząd zamierza zmienić organizację ruchu w tym rejonie by udrożnić korki. Otrzymałem odpowiedź że "wiadukt znajduje się na terenie powiatu krakowskiego", a "organizacja ruchu została zatwierdzona przez Miejskiego Inżyniera Ruchu, [...] w części leżącej po stronie Gminy Kraków i Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego [...], w części leżącej poza granicami miasta".

Podobne pytanie niemal równolegle skierowałem do ZDPK. Zapytałem czy Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego wyremontuje wiadukt, aby przywrócić na nim ruch kołowy. Otrzymałem odpowiedź, że "wprowadzona zmiana organizacji ruchu na wiadukcie łączącym ul. Powstańców w Krakowie z Batowicami została wprowadzona jako element docelowy. ZDPK nie planuje przywrócenia ruchu kołowego samochodowego na tym obiekcie".

Zadałem więc to samo pytanie Miejskiemu Inżynierowi Ruchu. "Zamknięcie wiaduktu samochodowego [...] nastąpiło po zakończeniu inwestycji (budowy nowego wiaduktu - przyp. red.)". Dalej czytam, że budowa miała na celu "poprawę przepustowości oraz bezpieczeństwa układu drogowego" i że poprzednie rozwiązanie nie pozwalało na mijanie się pojazdów. Przeczytałem też - co wzbudziło moje zaciekawienie - że "wszelkie zmiany organizacji ruchu wprowadzone na ulicy Powstańców w Krakowie  zostały uwarunkowane zamknięciem tego mostu". Od razu więc dopytałem urzędników MIR w jakim celu na ul. Powstańców w rejonie starego wiaduktu pojawiły się progi zwalniające. Zdaniem kierowców są one tam zbędne. Czekam na odpowiedź.

Na końcu obu pism widnieje tez informacja, że wszelkie uwagi w tym zakresie powinienem kierować - i tutaj odpowiednio: ZDMK odsyła do MIR i ZDPK, a MIR odsyła do ZDPK.

Link do nagrań

Link do tekstu tutaj:  https://bohaterowrzesniaipiastow.blogspot.com/2022/09/stary-wiadukt-w-batowicach-zamkniety.html


Sebastian Kolemba

Komentarze

  1. Zdaniem kierowców to progi zwalniające wszędzie są zbędne. Dobrze że tam są.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Grzegorzu źle Pan zrozumiał. W tym konkretnym miejscu są zbędne. Nie wszędzie. Również i wg. mnie wystarczy tu ograniczenie prędkości do 40km/h. Ile razy tam przejeżdżam nie widziałem żadnego rowerzysty zjeżdżającego z wiaduktu. A przypomnę, że właśnie tym MIR uzasadniał obecność wydanych w projekcie organizacji ruchu progów. Próbowałem to wyjaśnić urzędnikom, ale oni twardo okopali się na swoich pozycjach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła - proboszcz odpowiada

Czytelnicy piszą: zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła

Czytelnicy piszą: po 4 latach powstanie park kieszonkowy na os. Piastów obok LIDL-a