Primum non nocere: miasto wprowadza nowe zasady dla kierowców wolontariuszy.

Wczoraj dowiedziałem się od jednego z wolontariuszy kierowców którzy swoimi samochodami rozwożą uchodźców do kwater że od dziś tj. 31-03-2022 zmieniają się dla nich zasady wolontariatu. Od dziś może jeździć tylko 10 kierowców, bo tyle miasto będzie wydawać identyfikatorów.

"Identyfikatory trzeba odbierać z peronu 4 na dworcu głównym" - mówi mój informator. "Po odbytym kursie trzeba znowu wrócić i oddać go w tym samym miejscu. Komu będzie się chciało wracać i oddawać go? Szkoda czasu i paliwa" - kwituje. 

- A jak było wcześniej - pytam. 

- Do tej pory ludzie z swojej grupy wewnętrznej się dowiadywali, że są potrzebni. Przyjeżdżali na dworzec, sami się koordynowali (gdzie kto jedzie, który kierunek komu bardziej pasuje), żeby to zoptymalizować. Brali ludzi, zawozili i wracali do domów. Teraz już tak się nie da.

Jak mi powiedział zachowanie przedstawicieli miasta w stosunku do kierowców jest co najmniej dziwne. Jak mi powiedział mój informator "zachowują się w stosunku do nas jakbyśmy byli ich pracownikami,  a my to robimy w swoim czasie i za nasze prywatne pieniądze".


zdjęcie ilustracyjne: wikipedia - budynek starego dworca głównego w Krakowie.


Sebastian Kolem
ba


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła - proboszcz odpowiada

Czytelnicy piszą: zamknięty przejazd przez parking powyżej kościoła

Czytelnicy piszą: po 4 latach powstanie park kieszonkowy na os. Piastów obok LIDL-a